اسلایدر

حرکت اشیاء با قدرت ذهن: کنترل بازوی رباتیک BrainGate توسط امواج مغزی
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

تا حالا شده که آرزو کنید که بتوانید اشیاء را با قدرت ذهن تان جابجا کنید؟ چیزی که در فیلم و داستان های زیادی مشاهده کرده اید. اما اکنون دیگر این موضوع فقط در حیطه قدرت و اختیار داستان های علمی تخیلی نیست. یک شرکت تکنولوژی های پیشرفته با نام BrainGate روز گذشته بازوی رباتیکی را معرفی کرد که کاملا با امواج مغزی کنترل می شود. البته این کار توسط سنسوری با ۹۶ الکترود انجام می شود که با نصب درون قشر حرکتی مغز، به امواج مغزی شما گوش می دهد.

خب، اگر فکر می کنید این هم یکی دیگر از راه هایی است که انسان ها را تنبل تر از قبل کند، زیاد نگران نباشید. زیرا این محصول هنوز راه زیادی را تا عرضه تجاری و تولید انبوه دارد. در این مرحله تنها هدف این پروژه کمک به بیمارانی است که دچار فلج شده اند. یکی از بیماران مورد مطالعه در آزمایش های این شرکت، پیرزن ۵۸ ساله ای است که بیش از ۱۵ سال فلج است. وی هیچ کنترلی روی دست و پاهای خود ندارد.

او اکنون با کمک بازوی رباتیک BrainGate می تواند فلاسک را گرفته، به دهانش نزدیک کند و بنوشد. و این میزان از دقت، چیزی است که این اختراع خارق العاده را متمایز می کند. همانطور که BrainGate می گوید، برای اولین بار بعد از ۱۵ سال این زن می تواند بدون نیاز به کمک دیگران جرعه ای قهوه بخورد.

البته کارکردهای این تکنولوژی می تواند بسیار وسیع تر از این باشد. دکتر Leigh Hochberg، متخصص مهندسی اعصاب دانشگاه های براون و هاروارد می گوید: «هدف ما در تحقیقات مان این است که با توسعه چنین تکنولوژی به افراد فلج یا کسانی که برخی اعضای بدن شان را از دست داده اند، استقلال و قابلیت حرکت بیشتری در زندگی بدهیم.»

نکته جالب اینجا است که شرکت BrainGate تنها به ابداع بخش نرم افزاری و سنسورهای ویژه این کار پرداخته و بازوهای رباتیک مورد استفاده توسط این شرکت تولید نشده اند! این شرکت هم اکنون در تست های خود دو بازوی رباتیک در اختیار دارد که یکی توسط انستیتو رباتیک و مکاترونیک مرکز هوافضای آلمان تولید شده و دیگری محصول صنایع تحقیق و توسعه DEKA است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:48
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.